www.bialystok.jard.plBIALYSTOK.JARD.PL


Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.




Do NOWEGO ROKU z JARDem zostało:




GALERIE ZDJĘĆ




Motoryzacja


15:29:13 27-02-2018r.


Tankowanie zimą. Co trzeba wiedzieć


Po polskich drogach jeździ ponad 19 milionów samochodów, co oznacza, że statystycznie co drugi Polak posiada auto. Mimo to, wiedza na temat tego, jakie paliwo jest najlepsze dla naszego auta w okresie zimowym, jest bardzo niewielka. Kierowcy często nie zdają sobie sprawy, jaki wpływ na silnik samochodu ma wysokiej jakości paliwo, zwłaszcza, gdy temperatury spadają poniżej zera.


źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com


Według badań przeprowadzonych na zlecenie Circle K w ubiegłorocznym sezonie zimowym 73% kierowców samochodów z silnikiem diesla tankowało standardowy olej napędowy. Olej napędowy premium wybierało 28% badanych. Znacząca większość polskich kierowców wybiera standardowe paliwo podczas zimy. Gdy chcemy mieć pewność, że zawsze ruszymy w drogę nawet przy najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych, to warto spojrzeć na paliwa o podwyższonych parametrach. Ponad 40% kierowców uważa, że paliwo premium to przede wszystkim zwiększone osiągi, moc i wydajność silnika. W okresie zimowym optymalnym rozwiązaniem w tej kategorii paliw jest diesel arktyczny, który dodatkowo ułatwia zimny start silnika i jego rozruch nawet przy ekstremalnie niskich temperaturach

Podczas gdy kierowcy tankujący benzynę w okresie zimowym nie powinni mieć większych problemów, to posiadacze aut z silnikami diesla muszą zatroszczyć się o odpowiednie paliwo. W poprzednim sezonie ponad połowa właścicieli tego typu aut miała problemy z odpaleniem pojazdu. Niestety tylko 13% kierowców przyczyny tego powszechnego kłopotu upatruje w niskiej jakości paliwa. Gdy temperatura na zewnątrz spada nawet kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym pojawiają się kryształy parafiny, które mogą blokować przepływ paliwa przez filtr, zakłócając pracę silnika. Wytrącanie się parafiny może prowadzić do zablokowania filtra, a  w konsekwencji do problemów z uruchomieniem silnika.

Standardowe paliwa zimowe, których dostępność na stacjach w okresie zimowym regulowana jest przez ustawodawcę, nie posiadają zdefiniowanej wartości parametru Temperatury Mętnienia. Oznacza to, że paliwo takie nie zagwarantuje, że przy minusowej temperaturze nie zaczną się wykształcać kryształy parafiny, powodujące problemy z pracą silnika.

(ddb24.pl. mł)

 

 






Inne najcześciej czytane...






Motoryzacja


pokaż cały dział »





Wiadomości regionalne


pokaż cały dział »





Najciekawsze


pokaż cały dział »





Wiadomości


pokaż cały dział »





Gospodarka


pokaż cały dział »





Rozrywka


pokaż cały dział »





Sport


pokaż cały dział »





Zdrowie


pokaż cały dział »





Turystyka


pokaż cały dział »





Kulinaria


pokaż cały dział »





Moda i uroda


pokaż cały dział »





Praca i szkolenia


pokaż cały dział »





Imprezy jard


pokaż cały dział »





Jaga


pokaż cały dział »





Konkursy


pokaż cały dział »





Tele jard


pokaż cały dział »





Jard 24


pokaż cały dział »






» Komunikacja miejska » PKP » PKS

» Napisz do nas





*

Copyright © 2014-2015 www.jard.pl

*



stat4u

projekt ikon: icons8.com



Do poprawnego wyświetlania strony masz za starą wersję przeglądarki internetowej!


Zainstaluj najnowszą wersję


Mozilla Firefox 3.6+ Google Chrome 7+ Opera 10.6+ Apple Safari 5.0.2+ Microsoft Internet Explorer 9+