www.bialystok.jard.plBIALYSTOK.JARD.PL


Strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.




Do NOWEGO ROKU z JARDem zostało:




GALERIE ZDJĘĆ




Motoryzacja


15:46:55 13-12-2017r.


Mieszkają blisko dużych miast, a mają daleko do przystanku


Mieszkańcy gmin sąsiadujących z miastami wojewódzkimi mają średnio ponad 3 km do przystanku – zauważa Instytut Rozwoju Miast w najnowszym raporcie.


źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com


„Zarządzanie i współpraca w miejskich obszarach funkcjonalnych” – to najnowszy raport przygotowany przez Obserwatorium Polityki Miejskiej IRM. Autorzy opracowania zauważają, że współpracę między samorządami utrudniają m.in. wzajemne uprzedzenia. „Gminy znajdujące się w zewnętrznej strefie MOF-u oskarżane są często o „jazdę na gapę” – czerpią korzyści z lokalizacji w bliskości silnego ośrodka miejskiego, przyciągają nowych mieszkańców i inwestycje, ale nie partycypują w kosztach, jakie miasto centralne ponosi np. rozwijając transport publiczny” – wskazują eksperci. „Z kolei mniejsze miasta i gminy wiejskie obawiają się zdominowania przez miasto i narzucania rozwiązań, które nie będą w interesie lokalnej społeczności” – zaznaczają.

 

Z danych zebranych przez IRM wynika, że liderami pod względem integracji są Miejskie Obszary Funkcjonalne Poznania, Szczecina, Trójmiasta oraz konurbacji górnośląskiej. Na prowadzeniu jest Poznań z najbardziej rozwiniętymi strukturami dobrowolnej i oddolnie zawiązywanej współpracy. 

Z drugiej strony Obserwatorium Polityki Miejskiej IRM zwraca uwagę na problem „odklejania się” największych ośrodków metropolitalnych – Warszawy i Krakowa – od swoich obszarów funkcjonalnych. Z analizy wynika, że ośrodki te są niechętne szerszej współpracy z najbliższymi samorządami. 

Jednym z najczęściej podejmowanych obszarów współpracy jest transport publiczny. Okazuje się, że pomimo wielu powiązań między miastami centralnymi a okolicznymi gminami (np. wynikających z migracji wahadłowych), wiele samorządów nie posiada bezpośrednich połączeń komunikacją publiczną z ośrodkiem rdzeniowym. Jeśli już, to częstotliwość i czas podróży nie zachęca do przesiadki z własnego samochodu.

W raporcie pochylono się również nad kwestią pieszego dostępu do transportu publicznego. Średnia odległość od przystanku wynosi w analizowanych ośrodkach ponad 2 km. Najbliżej mają mieszkańcy MOF-u Warszawy i Poznania – przeciętnie do przystanku muszą przejść mniej niż kilometr. W najgorszej sytuacji są z kolei mieszkańcy gmin wokół Bydgoszczy i Torunia, Zielonej Góry i Wrocławia – średnio mają ponad 3 km do przystanku.

(kurier.pap.pl)






Inne najcześciej czytane...






Motoryzacja


pokaż cały dział »





Wiadomości regionalne


pokaż cały dział »





Najciekawsze


pokaż cały dział »





Wiadomości


pokaż cały dział »





Gospodarka


pokaż cały dział »





Rozrywka


pokaż cały dział »





Sport


pokaż cały dział »





Zdrowie


pokaż cały dział »





Turystyka


pokaż cały dział »





Kulinaria


pokaż cały dział »





Moda i uroda


pokaż cały dział »





Praca i szkolenia


pokaż cały dział »





Imprezy jard


pokaż cały dział »





Jaga


pokaż cały dział »





Konkursy


pokaż cały dział »





Tele jard


pokaż cały dział »





Jard 24


pokaż cały dział »






» Komunikacja miejska » PKP » PKS

» Napisz do nas





*

Copyright © 2014-2015 www.jard.pl

*



stat4u

projekt ikon: icons8.com



Do poprawnego wyświetlania strony masz za starą wersję przeglądarki internetowej!


Zainstaluj najnowszą wersję


Mozilla Firefox 3.6+ Google Chrome 7+ Opera 10.6+ Apple Safari 5.0.2+ Microsoft Internet Explorer 9+